Aanbod en Werkwijze

Aanbod

Stress en spanning

  • stress in relatie tot werksituatie
  • emotionele spanning
  • lichamelijke spanning

Tot ontspanning komen door beter met het lichaam te verbinden en steviger in de schoenen te leren staan. Het leren aanvoelen en oefenen van begrenzen om met tools met acute of chronische stress en spanning om te leren gaan.

Angstklachten

  • angstig
  • sociale angst

Zelfbewustzijn stimuleren en mechanismen ontdekken om de ervaringen rondom angst beter te leren begrijpen.

Ademhalingsproblemen

  • (chronische) hyperventilatie (duizeligheid)
  • astma
  • paniekaanvallen
Ademhalingsoefeningen gericht op het minimaliseren van de klachten en tools om in te zetten indien de klachten toenemen.
 
Hechtingsproblematiek

Dwang

  • slapeloosheid
  • geleefd worden door de dwanguitingen
  • onzekerheid

De relatie tussen dwang en jij als persoon leren onderscheiden zodat er meer ruimte mag ontstaan voor jouw persoonlijke eigenschappen.

Autisme

  • zoekende in sociale situaties
  • onzekerheid

Het oefenen sociale vaardigheden van de dagelijkse praktijk zodat er via de ervaring inzichten worden opgedaan. Door het oefenen kan er zelfvertrouwen groeien om meer aan te durven.

Burn-out

  • ondersteuning in het re-integratieproces
  • onzekerheid en wantrouwen
  • beter leren omgaan met jezelf

Het leren doorbreken van de patronen en het opdoen van inzichten om tot meer zelfverzekerdheid te komen in het dagelijkse leven.

Onzekerheid

 

Het therapeutische proces richt zich op de leeftijd vanaf 10 jaar. Bij de link hierboven wordt er meer uitleg gegeven over hoe een traject in zijn werk gaat. 
Werkwijze

De doelen zijn gericht op het verbeteren van de balans tussen het denken, voelen en willen. Het gaat om de dialoog tussen deze drie gebieden, waar zit er een blokkade en welk gebied domineert de anderen. Om het gesprek en de ervaringen van de cliënt als ingang te nemen voor de inhoud van de therapie, wordt er een helder beeld geschetst met welke problematiek, situaties en ervaringen de cliënt bezig is. Er wordt vervolgens een behandelplan geschreven en besproken, om met een gericht doel het traject te kunnen vervolgen.

Het doen van lichamelijke oefeningen met adem, stem en beweging, het analyseren en realiseren hoe en wat er met de emoties en gedachtes gebeurt, geven ruimte voor zelfbewustzijn. Zo kan er begrip, herkenning en erkenning ontstaan voor dat gene waar de cliënt mee zit. Dit brengt inzicht in de eigen handelingen en beweegredenen, de gedachtepatronen en wat er emotioneel gebeurt. Het inzicht, in de mechanismen die zich hebben gevormd, geeft ruimte om uit te kunnen zoomen. Zo kan er worden gekeken naar hoe het mechanisme zich vormt, hoe het anders kan en welke manier bij de cliënt past. Tijdens de sessies kan daar verdere ervaring in worden opgedaan.

IMG-20211017-WA0049
”Elke stap is er weer een dichtbij je doel.”

De ervaringen worden versterkt gedurende het traject, wat ervoor zorgt dat het nieuwe gedrag, langzaam maar met vertrouwen en zekerheid in het dagelijkse leven kan worden toegepast. Dit kan gaan om de manier van ademen, hoe te staan voor een groep, de relatie tot de eigen emoties en gedachtes en/of van de ander. Om vervolgens de cliënt op de eigen benen te laten staan en met zelfverzekerdheid en vertrouwen de draad verder op te pakken..